Balónová reklama

Na výrobu balónu se spotřebuje asi 1 800 čtverečních metrů textilie. Až polovinu této plochy lze využít jako mobilní reklamní bigboard. Loga a nápisy na balónech jsou mnohdy 10 m vysoké a viditelné z velké dálky. Obří reklamní plocha je navíc na atraktivním objektu - balónu, a ten sám o sobě lidem "zvedá hlavu". Pozornost přitahuje jak samotný let, tak vzlety i přistání, které nejsou vázány na letiště. Balóny často startují přímo z městských center nebo blízko nich, z libovolné plochy velikosti tenisového kurtu. Primární reklamní účinek přímo na pozorovatele a diváky, kterých se na vrcholné soutěže sjíždějí desítky tisíc, doplňuje druhotný efekt - balón je atraktivní objekt pro filmaře a fotografy, moderní balónové dobrodružství je lákavým tématem pro novináře a reportéry, zkrátka o masmédia nebývá nouze.

Sledovanost a masmediální pokrytí balónových akcí

Obecně jsou lety balónem vždy velmi atraktivní a mají mimořádnou odezvu mezi přímými pozorovateli. Investice do balónové reklamy (podle průzkumů ze zahraničí) vychází v porovnání s klasickými mediálními prostředky nejlevněji při ovlivňování diváků logem nebo reklamní zprávou i při jejich zaujetí reklamním médiem. Většina výše uvedených akcí bývá navíc přitažlivá i pro klasické masmediální prostředky, které běžně zařazují reportáže a záběry balónů z důvodů jejich atraktivity do svých zpravodajství. Ze zkušeností s provozem se dá předpokládat - v modelu běžného komerčního - provozu během roku 250 000 očitých svědků startu a letu balónem, 3 tiskové články se zmínkou o balónu v celostátním denním nebo týdenním periodiku a 3 záběry na balón v televizním zpravodajství nebo dokumentu.

Model kalkulace efektivnosti vynaložených prostředků do balónové reklamy

Při variantě provozu vlastního balónu za výše uvedených cen a objemu prací můžete očekávat:

  • 200 letových akcí balónu po dobu 48 měsíců
  • 1 000 000 očitých svědků letu balónu
  • 20 masmediálních celoplošných prezentací.

Tento modelový sumář zahrnuje asi čtvrtinu (tj. 50 "privátních") akcí prezentované společnosti, při nichž se může proletět balónem až 100 partnerem určených osob.

Druhotný, vedlejší přínos

Neméně podstatná je prestiž společnosti vlastnící balón a možnosti její nové image. Balónový projekt nebo jeho symbol se dá s úspěchem použít i v jiné formě propagace - na billboardy, kalendáře, využití místa v koši pro výherce spotřebitelských či jiných soutěží apod. Měsíční podíl rozpočítaných nákladů by podle uvažovného modelu sportovního balónu činil zhruba 60 000 Kč (rozpočtené pořizovací + provozní náklady). Část vynaložených prostředků je možné poskytovat provozovateli balónu také formou sportovního sponzoringu.

Srovnání nákladů na reklamu

  Balon Billboard Časopis TV
Pořizovací investice 700 000 / 5-10 let 20 000 / 1 ks 200 000 za stránku, 200 000 ks výtisků, týdenník 150 000 za 30 sec.
Provozní náklady 500 000 / rok 720 000 / rok - -

Odpovíme Vám:

Kamila KolářováKamila, asistentka obch. odd.
odpoví vám na cokoli

  captcha

Ivo BrzákIvo, obchodník
stará se o zákazníky z EU, Střední, Východní a Severní Evropy

  captcha

David, obchodník
stará se o zákazníky z USA, Japonska a ze světa vůbec

  captcha

Mirek BorkovecMirek, obchodník
stará se o zákazníky z ČR a Slovenska

  captcha

Ondřej BenešOndřej, servis a poprodejní péče
řeší opravy, pravidelné prohlídky, reklamace a stížnosti

  captcha

odpovime_radimoRadim, vedoucí tech. oddělení

zodpoví technické dotazy

  captcha

Marie TrávníkováMarie, zásobování
přijímá nabídky materiálů, výrobků a služeb

  captcha

Radim PoláčekRadim, výkonný ředitel
přijímá nabídky ke spolupráci a pochvaly všeho druhu

  captcha

Petr KubíčekPetr Kubíček

Co dodat?

  captcha