V současné době je skutečnou výzvou hledat vhodná řešení "proti - koronavirových opatření" týkající se jak pasažérského, tak i soukromého balónové létání. Ballooning stojí před obtížnými otázkami: Létat nebo nelétat? Je či není to příliš riskantní? Jak minimalizovat rizika?
Plánujete obnovit pasažérské lety, jakmile to bude povoleno? V tom případě bychom vám rádi nabídli několik myšlenek a nápadů, jak upravit či vylepšit balón se zřetelem na co nejvyšší možnou bezpečnost proti nakažení virem Covid-19 pro vás a vaše pasažéry. Následující tipy a nápady jsou od provozovatelů ze všech koutů světa a je samozřejmě možné, že ne všechny se mohou hodit pro létání ve vašich podmínkách. Přesto doufáme, že následující nabídka může být užitečná a inspirující anebo vás přivede k další "úpravě úpravy", která bude "fungovat". Létáme zkrátka v odlišných přírodních podmínkách a také pravidla se vyvíjejí v různých zemích různě. Něco je dobré pro vás, další zase pro druhého. Nechejte se inspirovat...
Sepsáním těchto opatření a úprav chceme také veřejnosti představit sérii kroků, které vedou k minimalizaci rizika přenosu během letu. Právě snížení možnosti nakažení je klíčem k celosvětovému "restartu" obchodu a to až do doby, kdy bude virus zcela pod kontrolou. (Dočkáme-li se kdy takové doby.) Jednotlivá opatření nepřináší "vyřešení" problému, ale díky sérii těchto opatření je možné zásadně snížit riziko šíření virové nákazy při letu.
Máte další nápady a jste ochotni se o ně podělit s ostatními? Dejte nám vědět a my je přidáme do tohoto seznamu!
Hodně štěstí a buďte fit!
Roušky
Roušky mohou být vhodným dárkem pro každého pasažéra a zároveň je to vyřešení problému: "Zapomněl jsem si roušku doma." Bílé roušky znamenají nižší náklady, roušky s potiskem s vaším logem zase připomenou vaši firmu na každém "selfíe", které pasažér udělá. A každopádně nezapomeňte mít připravené roušky pro pilota a posádku!
Jednorázové rukavice
Dalším dárkem zvyšující bezpečnost mohou být jenorázové rukavice. Jsou relativně levné a účinné, nevýhodou je určité nepohodlí pasažéra. Alternativou je umístění dezinfekce v místě odletu a příletu. Někteří operátoři šli ještě dál a naistalovali si dezinfekční spreje přímo do koše.
Jednorázové dezinfekční ubrousky
Další možností, jak udržet ruce pasažérů čisté, jsou jednorázové dezinfekční ubrousky. Jsme schopni je dodat s vaším logem!
Jednorázové potahy
Někteří operátoři zvažují používat jednorázové potahy na koženění koše, vyměnitelné po každém letu.
Transparentní stěny
Balóny Kubíček nabízí transparentní stěny oddělující jednotlivé kóje a usnadňující tak "odstup" mezi skupinkami. Podrobnější informace o instalaci a užití najdete v servisních instrukcích zde.
Transparentní stěny dělící pasažérské kóje
Pokud si přejete rozdělit jednotlivé kóje na menší části, je to také možné. Znamená to samozřejmě o trochu více organizace při nastupování a vystupování, ale někteří poskytovatelé pasažerských letů se ubírají tímto směrem.
Méně lidí v koši
Je to jeden z nejjednoduších způsobů, jak zvýšit sociální rozestup v koši. Létat s menším počtem lidí je sice méně efektivní, ale jde o to zvážit všechna pro a proti:
- pasažerské lety nejsou v současné době tak jako tak naplněny
- balón má menší spotřebu paliva, létá za nižších teplot a to většinou znaméná i větší životnost obalu
- minimální přistávací hmotnost může být vyřešena přidáním závaží nebo použitím menšího obalu
- klientova důvěra ve vaši značku může stoupat, pokud vidí na obloze létat vaše balóny
Dezinfekce koše
Mnoho poskytovatelů plánuje dezinfikovat koš po letu a garantovat to svým klientům. Dezinfekce se dá provádět manuálně nebo můžete využít nafukovadlo od Kubíčků tzv. Dezinfekční bránu, skrz kterou jednoduše s košem projedete. Pro detaily klikněte zde.
Po letu nezapomeňte na dezinfekci aut
Po koších byste neměli zapomenout ani na dezinfekci aut.
"Brífing" před letem
Vysvětlit pasažérům veškerá opatření a bezpečnostní doporučení těsně před letem může být poněkud obtížné. Zkuste využít YouTube, videohovoru, automatické telefonního vzkazu nebo volte jiný komunikační nástroj. Zvažte sestavení jednoduchého, stručného dotazníku s potvrzením, že se pasažér seznámil s doporučeními (vzpomeňte na tzv. Bezpečnostní videa během fiest).
Transport pasažérů
Nyní je to jedna z největších výzev pro poskytovatele pasažerských letů. Ve veřejné dopravě je z povahy věci nemožné mít dostatečný odstup, na druhou stranu i zde nabízíme několik tipů, jak se dá situace vyřešit:
- mít k dispozici více aut
- domluvit se s klientem na vlastním transportu
- použít taxi
Soukromé skupiny
Někteří provozovatelé směrují své klienty k soukromým letům, jiní zvažují lety ve větších koších s transparentními oddělujícími stěnami. Další plánují začít s lety až se situace zlepší.
Prodej palubních lístků s menší slevou může také pomoci získat potřebnou hotovost pro nezbytné výdaje.
Evidence
Udržet si přehled, kdo letí s kým, je důležitější než kdy dříve, takže nezapomeňte vytvořit pro každý let jmenný seznam - pilota, posádky a všech pasažérů...
Zatím nebyl přidán žádný komentář..