Doplňky a výbava

Ne všechny níže popsané doplňky jsou použitelné s každým modelem a velikostí balonu. Přesný rozsah doplňkové výbavy pro daný model a velikost zjistíte prostřednictvím konfigurátoru.

Systém rychlého vypouštění vzduchu (FDS)

Slouží k rychlému, snadnénu a účinnému vypuštění vzduchu z obalu při přistání. Bližší popis najdete na stránce věnované systémům vypouštění vzduchu.

Rotační ventil

Rotační ventilSlouží k natočení obalu kolem svislé osy, typicky pro lepší výhled pasažérů nebo při přípravě na přistání. Pokud je obal provozován s přepážkovým košem, je rotační ventil jeho povinnou součástí. Rozměr ventilu odpovídá velikosti obalu, proto je doba potřebná k otočení podobná pro všechny velikosti. Účinnost rotačního ventilu lze zvýšit instalací druhého ventilu na protilehlé straně obalu. Rotační ventil má sníženou učinnost při použití na většině obalů speciálního tvaru, kde je natočení obalu během letu dáno spíše minimálním průřezem obalu.

Zvýšené nomexové ústí

Zvýšený nomex - 1/2 paneluZvýčený nomex - 1 panelChrání textilii v ústí a výrazně pomáhá snížit počet oprav ústí obalu. Nezbytností je pro sportovní balóny a balóny provozované v těžkých podmínkách. Zvýšený nomex má 2 základní varianty:

  • 1/2 prvního panelu (obrázek vlevo)
  • celý první panel (obrázek vpravo).

Kevlarová nosná lanka

Kevlarové lanoKevlarové lanko namísto ocelového je oblíbenou výbavou obalu zejména v USA. Důvodem je riziko větších následků nehody při dotyku s dráty vysokého napětí, dané rozdílným provedením rozvodu elektrické energie. K jeho oblíbenosti přispívají i tamější pojišťovny, které takto vybavenému balónu vyměří nižší pojistné.

Vnější oplet kevlarového (pevnostního) jádra je tvořen nomexem, narozdíl od běžně používaného polyesteru. Proto má lanko výrazně delší životnost a jeho výměna v provozu je spíše raritní. I přesto jeho konstrukce umožňuje snadnou výměnu poškozeného lanka přímo na startu.

Průhledové okno obalu

Okno obaluOkna umožňují průhled obalem a tím pilotovi kontrolovat situaci nad balónem. Jsou vyrobena ze speciální fólie zajišťující jejich dobrou tepelnou i mechanickou odolnost během letu i při balení. Užitečná výbava každého závodního pilota.

Maximální počet oken je polovina počtu poledníků (okno lze umístit na každý druhý poledník). Na balóny řady XR a SuperSportfixním paraventilem nebo Paralitem lze umístit jedno speciální středové okno, které vykryje "slepou" zónu přímo nad obalem.

Racing scoop

Racing scoopDodává sportovnímu obalu typický design. Také pomůže s tlakováním ústí při rychlém klesání a sníží tak deformaci ústí.

 

Výbava obalu pro těžký terén

Set úprav obalu zajišťující spolehlivost obalu i v nejtěžším prostředí. Pokud budete Váš obal provozovat v těžkých podmínkách (Afrika, Turecko...), je tento balíček naprostou nutností. Více informací o výbavě balónu pro těžký terén si přečtěte v článku technické podpory.

Druhé korunové lano

Předpokládáte-li provoz balónu převážně za silnějšího větru, bude se druhé korunové lano hodit. Od velikosti 10 000 m3 (350) včetně je součástí standardního vybavení a tedy v ceně obalu.


Odpovíme Vám:

Kamila KolářováKamila, asistentka obch. odd.
odpoví vám na cokoli

  captcha

odpovime_martinMartin, obchodník
zodpoví vaše obchodní dotazy. Stará se o zákazníky z Česka

  captcha

Ivo BrzákIvo, obchodník
zodpoví vaše obchodní dotazy

  captcha

Milan, obchodníkcrew_MMx_copy
zodpoví vaše obchodní dotazy

  captcha

David, sales manager
zodpoví vaše obchodní dotazy

  captcha

Ondřej BenešOndřej, servis a poprodejní péče
řeší opravy, pravidelné prohlídky, reklamace a stížnosti

  captcha

odpovime_radimoRadim, vedoucí tech. oddělení

zodpoví technické dotazy

  captcha

Radim PoláčekRadim, výkonný ředitel
přijímá nabídky ke spolupráci a pochvaly všeho druhu

  captcha

Petr KubíčekPetr Kubíček

Co dodat?

  captcha