Koše TT

koše TTKoše TT mají oddělený pilotní prostor a 4 pasažérské kóje, každou určenou pro 2, 3, 4, 5 nebo 6 pasažérů. Pilotní prostor je potom určen pro pilota a 6 palivových lahví. Celková kapacita košů je tedy pilot + 8, 12, 16, 20  nebo 24 pasažérů. V pilotní kóji je povolena ještě jedna dodatečná osoba, počet palivových lahví však musí být adekvátně snížen dle instrukcí v letové příručce.

Vnitřní výška u koše K32TT a K50TT může být na přání zadavatele zvýšena tak, aby byla umožněna instalace lahví velikosti King, u ostatních velikostí je výška pro tyto lahve standardem. U koše K85TT může být prodloužena pilotní kóje (a tím i délka celého koše) o 30 cm. Do takto zvětšené pilotní kóje lze umístit 8 palivových lahví namísto standardních šesti.

Standardní výbava koše je uvedena na zvláštní stránce a samozřejmě lze koše vylepšit celou řadou doplňků

Rozměry a hmotnosti

Typ Opt. počet osob Doporučená velikost obalu [m3 / cuft] Rozměr [m]* Typická hmotnost [kg]** Standardní. velikost láhve*** výška madla hořáku nad podlahou [m]
K32TT Pilot+8 5 100 / 180 2,50 x 1,60 220 Queen 2,00
K50TT Pilot+12 7 000 / 247 3,00 x 1,60 310 Queen 2,00
K50TT8 Pilot+12 7 000 / 247 3,00 x 1,60 315 King 2,00
K60TT Pilot+12 až 16 8 500 / 300 3,80 x 1,60 350 King 2,00
K70TT Pilot+16 až 20 10 000 / 350 4,40 x 1,60 400 King 2,00
K80TT Pilot+20 až 24 12 000 / 425 4,80 x 1,60 450 King 2,00
K85TT Pilot+24 14 200 / 500 5,20 x 1,60 500 King 2,00

* Jedná se o přesný rozměr ve spodní části koše. Pro nakládání na vozík je třeba počítat cca 8-10 cm navíc pro "uši", v případě skříňového vozíku pak cca 15-20 cm navíc kvůli, koženému očalounění horní hrany koše.
** Jedná se o typickou, průměrnou hmotnost standardně vybaveného koše. Tedy vč. kapsáře, hasicího přístroje, manévrovacího lana apod.
*** Vnitřní výška košů s vhodnýchu pouze pro láhve velikosti Queen může být na přání upravena tak, aby byla umožněna instalace i lahví velikosti King.

Povolené kombinace s obaly a hořáky najdete v této tabulce

T nebo TT koš?

Plánujete-li provoz 8 nebo 12 pasažérů, je třeba zvolit mezi košem T/Y a nebo TT. TT koš určitě poskytuje více soukromí, prostoru a lepší výhled z koše pro pasažéry, avšak následující nevýhody by měly být také uváženy:

  • TT koš je težší než T koš (více pletení)
  • Pilot vidí pouze na dvě strany koše (na tři u T/Y košů)
  • Pilot složitěji komunikuje s pasažéry, musí mluvit na dvě strany
  • Pasažéři jsou v T/Y koši lépe chráněni před teplem hořáku.

Rozdíl mezi K50TT a K50TT8

Oba tyto koše mají shodný rozměr i rozložení přepážek. Jediný podstatný rozdíl je v počtu podpěr hořáku - koš K50TT má 4, K50TT8 má 8. Důvod osmityčové varianty je možnost umístění dveří do této velikosti koše. Dodatečnými výhodami koše K50TT8 v porovnání s K50TT je zvýšená tuhost koše, vedení palivových hadic mimo pasažérské kóje a možnost instalovat 40kg láhve bez příplatku za zákaznickou úpravu. Nevýhodou je potom zvýšená hmotnost koše.

K50TT4K50TT8

Rozdíl mezi K80TT a K85TT

Oba tyto koše jsou určeny pro 24 pasažérů a konstrukčně jsou si velmi podobné - liší se pouze v délce koše. Praktický rozdíl je v tom, že u koše K80TT je 24 pasažérů počet maximální, zatímco u koše K85TT optimální. Pokud je tedy plánován provoz právě pro 24 pasažérů, je K85TT tou správnou volbou.

Proč není v nabídce koš YY

Občas dostáváme poptávky po koši o půdorysu YY. Přestože se snažíme zákazníkům vycházet v maximální míře vstříc, tento požadavek se snažíme jim spíše rozmlouvat. Zde jsou uvedeny hlavní důvody proč tomu tak je:

  • Pilot má výrazně zhoršený výhled z koše
  • Palivové hadice musí být vedeny přes pasažérskou kóji
  • V pilotní kóji může být pouze pilot (standard je pilot + 1).
  • Koš nemůže být vybaven dveřmi
  • Zvýšená cena zákaznické modifikace z důvodu nutnosti dodatečné EASA certifikace
  • Ztížené nakládání palivových lahví
  • Ztížené nastupování / vystupování pilota - žádné stupy pro pilota.

Odpovíme Vám:

Kamila KolářováKamila, asistentka obch. odd.
odpoví vám na cokoli

  captcha

Ivo BrzákIvo, obchodník
stará se o zákazníky z EU, Střední, Východní a Severní Evropy

  captcha

David, obchodník
stará se o zákazníky z USA, Japonska a ze světa vůbec

  captcha

Mirek BorkovecMirek, obchodník
stará se o zákazníky z ČR a Slovenska

  captcha

odpovime_martinMartin, obchodník
zodpoví obchodní dotazy

  captcha

Ondřej BenešOndřej, servis a poprodejní péče
řeší opravy, pravidelné prohlídky, reklamace a stížnosti

  captcha

odpovime_radimoRadim, vedoucí tech. oddělení

zodpoví technické dotazy

  captcha

Marie TrávníkováMarie, zásobování
přijímá nabídky materiálů, výrobků a služeb

  captcha

Radim PoláčekRadim, výkonný ředitel
přijímá nabídky ke spolupráci a pochvaly všeho druhu

  captcha

Petr KubíčekPetr Kubíček

Co dodat?

  captcha