Koše Y/T

Koše Y/T mají oddělený pilotní prostor a 2 pasažérské kóje, každou určenou pro 3, 4, 5 nebo 6 pasažérů. Pilotní prostor je pak určen pro pilota a 6 palivových lahví (T koše) nebo pilota a 5 palivových lahví (Y koše). Celková kapacita košů je tak pilot + 6, 8, 10 nebo 12 pasažérů. V pilotní kóji je povolena ještě jedna dodatečná osoba, počet palivových lahví však musí být adekvátně snížen dle instrukcí v letové příručce.

K50TK50Y

Standardně lze do Y/T košů umístit láhve velikosti Queen. Vnitřní výška Y/T košů však může být na přání zvýšena tak, aby byla umožněna instalace i lahví velikosti King.

Standardní výbava koše je uvedena na zvláštní stránce, stejně jako řada doplňků a vylepšení

Rozměry a hmotnosti

Typ Půdorys Opt. počet osob Doporučená velikost obalu [m3 / cuft] Rozměr [m]* Standardní. velikost láhve** výška madla hořáku nad podlahou [m]
K28T T Pilot+6 až 7 4 500 / 160 2,20 x 1,60 Prince 2,00
K28Y Y Pilot+6 až 7 4 500 / 160 2,20 x 1,60 Prince 2,00
K32T T Pilot+8 5 100 / 180 2,40 x 1,60 Prince 2,00
K32Y Y Pilot+8 5 100 / 180 2,40 x 1,60 Prince 2,00
K40T T Pilot+8 až 10 6 000 / 210 2,70 x 1,60 Prince 2,00
K40Y Y Pilot+8 až 10 6 000 / 210 2,70 x 1,60 Prince 2,00
K50T T Pilot+10 až 12 7 000 / 247 3,00 x 1,60 Prince 2.00
K50Y Y Pilot+10 až 12 7 000 / 247 3,00 x 1,60 Prince 2,00

* Jedná se o přesný rozměr ve spodní části koše. Pro nakládání na vozík je třeba počítat cca 8-10 cm navíc pro "uši", v případě skříňového vozíku pak cca 15-20 cm navíc, kvůli koženému očalounění horní hrany koše.
** Vnitřní výška košů s vhodnýchu pouze pro láhve velikosti Prince může být na přání upravena tak, aby byla umožněna instalace i lahví velikosti King.

Povolené kombinace s obaly a hořáky najdete v této tabulce

Y nebo T koš?

Rozhodnutí záleží na zamýšleném provozu. Koše T jsou vhodnější pro lokální vyhlídkové lety v délce 1-2 hodin, protože pasažér stojící hned vedle pilota nemá zmenšený prostor. Koše T jsou také vhodnější pro osazení dveřmi. Pro lety s dodatečnou osobou v pilotní kóji je potom Y tvar už zcela nevhodný.

Pro delší lety (například lety přes Alpy), kdy je naloženo více paliva a proto méně pasažérů, je však Y tou správnou volbou - protože 2 palivové lahve mohou být snadno umístěny do pasažérské kóje hned vedle pilota. A co víc? Zůstává ještě dodatečný prostor pro zásobu kyslíku.
Jednou větou - pro lety v délce 1-2 hodiny je vhodnější T koš, pro delší lety Y. Obrázek dá jasnou představu. Konečné rozhodutí je ovšem vždy na zákazníkovi.


Odpovíme Vám:

Kamila KolářováKamila, asistentka obch. odd.
odpoví vám na cokoli

  captcha

odpovime_martinMartin, obchodník
zodpoví vaše obchodní dotazy. Stará se o zákazníky z Česka

  captcha

Ivo BrzákIvo, obchodník
zodpoví vaše obchodní dotazy

  captcha

Milan, obchodníkcrew_MMx_copy
zodpoví vaše obchodní dotazy

  captcha

David, sales manager
zodpoví vaše obchodní dotazy

  captcha

Ondřej BenešOndřej, servis a poprodejní péče
řeší opravy, pravidelné prohlídky, reklamace a stížnosti

  captcha

odpovime_radimoRadim, vedoucí tech. oddělení

zodpoví technické dotazy

  captcha

Radim PoláčekRadim, výkonný ředitel
přijímá nabídky ke spolupráci a pochvaly všeho druhu

  captcha

Petr KubíčekPetr Kubíček

Co dodat?

  captcha